Image module

TEŠKOĆE POVEZANE SA STRESOM

Osim razvoja pojedine psihičke teškoće, djeca i odrasli često osjećaju anksioznost, tjeskobu i sniženo raspoloženje kao rezultat stresnih događaja u okolini. Kognitivno – bihevioralna terapija korisna je i u situacijama kada osoba nema nikakvu teškoću, no želi naučiti učinkovito rješavati probleme, učinkovito komunicirati ili se bolje suočavati sa stresom i snalaziti u svakodnevnim situacijama.

Svaka promjena koja se događa predstavlja određeni stres za naš organizam. Primjerice, polazak u vrtić ili školu, promjena svakodnevnog ritma, rođenje mlađeg brata ili sestre, ili u adolescentskoj i odrasloj dobi preuzimanje previše posla, prekid veze ili braka, financijski problemi, ostanak bez posla. Univerzalni stresori su gubitci, bolesti, traumatska iskustva.

Brojni izvori stresa su situacije koje osoba ne može kontrolirati. Aktualna situacija kojoj je teško dati smisao, a predstavlja dugotrajan izvor stresa jest udaljavanje od ljudi koji su nam bliski, nedostatak fizičkog kontakta, promjena naših uobičajenih ritmova, orijentiranost na tehnologiju, smanjeni osjećaj sigurnosti u vlastitoj kući ili stanu. U takvoj situaciji vrlo se često pojavljuju različiti znakovi anksioznosti: teškoće u spavanju, preznojavanja ili nagla hladnoća, drhtavica, glavobolje, trbobolje, pritisak u prsima… misli su često ubrzane i izmiješane, grozničave te ih je teško kontrolirati, a produljeno izlaganje stresnim situacijama može dovesti i do sniženog raspoloženja.

Kognitivno – bihevioralna terapija nudi mnogobrojne tehnike za suočavanje sa stresnim situacijama, koje su povezane sa specifičnim situacijama ili generalnim ojačavanjem otpornosti na stres, a jedan od novijih pristupa koji povećava otpornost na stres, omogućuje lakše nošenje sa negativnim mislima, povećava sposobnost koncentracije jest i mindfulness, tehnika razvijena u okviru kognitivno – bihevioralne terapije sa znanstveno dokazanom učinkovitosti.

 

Javite nam se